Advertise on DISCO4.COM
Forum · Gallery · Wiki · Shop · Sponsors
DISCO4.COM > Dutch

batterij/y proble(e)m & Diss bus
Post Reply  Down to end
Page 1 of 1
captain_sugar
 


Member Since: 05 Sep 2006
Location: Hradec Kralove
Posts: 1095

Czech Republic 2014 Discovery 4 3.0 SDV6 HSE Auto Scotia GreyDiscovery 4
batterij/y proble(e)m & Diss bus

Too lazy to translate so happily using the Dutch forum:

Hierbij mijn schrijven aan mijn Belgische dealer:


Geachte Heer,

Ik kom even terug op het probleem dat we +/- 14 dagen terug telefonisch besproken hebben betreffende mijn discovery MY05.

Het voltage-niveau van de batterij valt behoorlijk laag (tot onder 12V) wanneer ik enkel korte afstanden werk-huis-veld-werk etc doe. Dit merk ik doordat het alarm afgaat zonder reden, door de melding "low voltage" op de autoradio bij het wegrijden en door nameten met de voltmeter.

Volgens mij is de batterij niet in order. Land Rover Praag &Düsseldorf beweren nochtans dat alles OK is. LR Düsseldorf vertelde mij dat er geen events genoteerd zijn in het geheugen van de auto, dat het opladen in orde is en, na een test van +/- één uur, dat er geen (abnorma(a)l(e)) stroomverlies/stroomafname is.

U vertelde mij over de DISS bus (juist?) die in Belgie op de auto gemonteerd wordt en niet noodzakelijk in andere landen. Noch voor LR Praag, noch voor LR Düsseldorf deed dit een belletje rinkelen.

Kan U mij de situatie een beetje uitleggen zodat ik het probleem in garantie in Praag kan laten oplossen:

- wat is het probleem waarschijnlijk?

- Welke oplossing wordt bij U (bij Vernaeve NV of in België in het algemeen) toegepast

- Is dit een "Known issue" bij Land Rover? Nummer van de Issue?

- Wat is de normale LR policy voor het lenen van een vervangwagen (niet Vernaeve, maar Land Rover in het algemeen – uiteraard doet Vernaeve NV beter) voor garantiewerk?

Verder wens ik te vragen of er lederen zetels vernieuwd worden in garantie? Het leder van de bestuurderszetel is helemaal gekraakt en gaat waarschijnlijk geen verdere vijf jaar meer mee. Ik heb ooit eens hierover iets gelezen op www.disco3.co.uk .

Welke zaken dien ik nog te laten controleren op mijn MY05 voordat de garantie verstrijkt?

Hartelijk dank voor Uw hulp & mvg

Heeft Iemand ervaring hiermee?
Vooral de vette tekst.

Dank!
cs
 Some people get by
With a little understanding
Some people get by
With a whole lot more
I don�t know
Why you gotta be so undemanding 
 
Post #27133712th Mar 2008 11:52 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Beaker
 


Member Since: 29 Aug 2006
Location: 10 metres below sealevel and sinking...
Posts: 406

Netherlands 2006 Discovery 3 TDV6 SE Auto Zermatt SilverDiscovery 3

Mmm, vreemd hoor... Bij mij is de batterijspanning als de motor loopt zo rond de 14 volt, zelfs met lichten aan, Lightforces aan en Engel koelkist werkend. Ik heb geen idee wat dit zou kunnen veroorzaken, misschien slecht contact op de accuklemmen?
En ik heb nog nooit van de DISS bus gehoord.

Garantiepuntjes om te checken: veel D3's (waaronder de mijne) ontwikkelen nogal veel speling in het steering-rack, dus dat zou ik laten controleren. Verder was er al eens een thread over dit onderwerp. Even zoeken dus.
 Zermatt Silver 2006 Zermatt Silver TDV6 'SE' Auto, Mantec sump guard, Frontrunner roofrack, Lightforce 140s, split charge system and... a Jetboil.
Powered by  
 
Post #27652423rd Mar 2008 12:25 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
captain_sugar
 


Member Since: 05 Sep 2006
Location: Hradec Kralove
Posts: 1095

Czech Republic 2014 Discovery 4 3.0 SDV6 HSE Auto Scotia GreyDiscovery 4

Beaker,

Als de motor sraatit heb ik ook >14volt maar dat is de stroom die gemaakt wordt door de generator die de baterij op peil dient te houden of bij te vullen. Ik bedoel de stroom als de motor af staat.

Kan je eens nameten met de motor af?

Het is niet de diss bus maar de bbus...
meer details in volgende topic:
http://www.disco3.co.uk/forum/topic17315.html?highlight=

de bbus zit dus niet in alle d3's. En dat speelt mij parten. Een Belgische d3 in Tsjechie....

Groeten!
 Some people get by
With a little understanding
Some people get by
With a whole lot more
I don�t know
Why you gotta be so undemanding 
 
Post #27665423rd Mar 2008 10:26 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Beaker
 


Member Since: 29 Aug 2006
Location: 10 metres below sealevel and sinking...
Posts: 406

Netherlands 2006 Discovery 3 TDV6 SE Auto Zermatt SilverDiscovery 3

Ik heb die BBUS ook, en heb ook terugkerende alarm problemen. Echter, bij mij geeft het systeem aan dat de interieur sensor het alarm triggert. Wanneer ik 'double-lock' (dus interieur sensor inactief) heb ik geen problemen.
De dealer heeft ongeveer alle onderdelen al een keer vervangen, en zelfs de bedrading in de A-stijl. Maar met weinig effect...

Wanneer het morgen eens even wil ophouden met regenen zal ik mijn accuspanning opmeten met de motor uit.
 Zermatt Silver 2006 Zermatt Silver TDV6 'SE' Auto, Mantec sump guard, Frontrunner roofrack, Lightforce 140s, split charge system and... a Jetboil.
Powered by  
 
Post #27666123rd Mar 2008 10:43 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Beaker
 


Member Since: 29 Aug 2006
Location: 10 metres below sealevel and sinking...
Posts: 406

Netherlands 2006 Discovery 3 TDV6 SE Auto Zermatt SilverDiscovery 3

Ik heb mijn accuspanning een aantal keren gemeten nadat de auto een nacht gestaan had, en hij is altijd zo rond de 12.2 volt.
 Zermatt Silver 2006 Zermatt Silver TDV6 'SE' Auto, Mantec sump guard, Frontrunner roofrack, Lightforce 140s, split charge system and... a Jetboil.
Powered by  
 
Post #27931629th Mar 2008 9:42 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
captain_sugar
 


Member Since: 05 Sep 2006
Location: Hradec Kralove
Posts: 1095

Czech Republic 2014 Discovery 4 3.0 SDV6 HSE Auto Scotia GreyDiscovery 4

thanks Beaker,

Ik weet nu dat een spanning rond de 12V normaal is.

De auto gaat over een week de garage binnen. Ik ben benieuwd wat de Praagse betweters ervan maken. Ik moest hen de pap in de mond lepelen...

Bij mij gaat het alarm ook af wanneer het interieur niet bewaakt wordt (dubbel clicken op de afstandsbediening), het is dus iets anders dan bij jouw auto.

Ik hou je op de hoogte als de auto terug is.
 Some people get by
With a little understanding
Some people get by
With a whole lot more
I don�t know
Why you gotta be so undemanding 
 
Post #27969330th Mar 2008 8:34 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Beaker
 


Member Since: 29 Aug 2006
Location: 10 metres below sealevel and sinking...
Posts: 406

Netherlands 2006 Discovery 3 TDV6 SE Auto Zermatt SilverDiscovery 3

Ok, succes!
 Zermatt Silver 2006 Zermatt Silver TDV6 'SE' Auto, Mantec sump guard, Frontrunner roofrack, Lightforce 140s, split charge system and... a Jetboil.
Powered by  
 
Post #27971930th Mar 2008 9:15 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Post Reply
Display posts from the last:  
Post Reply Back to top
Page 1 of 1
Jump to:  
Previous Topic | Next Topic >


Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



DISCO4.COM Copyright © 2004-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
DISCO3.CO.UK RSS Feed - All Forums

DISCO4.COM is independent and not affiliated to Land Rover.
Switch to Mobile Site