Member Since: 23 Feb 2009
Location: on air
Posts: 2624
calibrazione del transfer case
Ragazzi,mi zappo i piedi da solo,ma ho appena trovato la descrizione di come ricalibrare il transfer case (diff centrale) senza
MSV2 o IDS.
Lascio a voi la traduzione,io non ho provato,avendo l'MSV,ma penso possa servire alla comunità .
ENJOY
Switch ignition to position II without the engine running, Select automatic or manual transmission neutral, Depress the throttle pedal fully
Press and hold the range change switch for 5 or more seconds to allow calibration to start
When the calibration is heard to start, the switch and throttle pedal can be released
Upon adopting high range, start the engine and wait 30 seconds while the first calibration of the clutch
in high range is done. While this calibration process is in progress, no shifting is accepted
Switch ignition off and wait 15 seconds
Start enginefiguring it out!!!!
the best feeling:getting airborne.
Last edited by 01coccobet on 4th Apr 2014 9:45 pm. Edited 2 times in total
27th Mar 2014 8:25 pm
crazy
Member Since: 27 Jan 2008
Location: Near Milan
Posts: 1852
"range change switch" scusa l'ignoranza abissale ma.... cos'è? E' per caso la vetta di cambio tra normali e ridotte?Landy lover
Membro del Club
28th Mar 2014 7:59 am
aless672001
Member Since: 03 Jun 2009
Location: sicilia
Posts: 743
A cosa dovrebbe servire? a fargli dimenticare il nostro stile di guida? ciò messo 4 anni a fargli capire che deve farmi consumare il meno possibile...
28th Mar 2014 8:00 am
nighthawk
Member Since: 24 Jul 2010
Location: Malta
Posts: 1163
E una procedura per ricalibrare il riduttore (transfer case) non il cambio.
Si. Il "Range Change Switch" e la vetta di cambio tra normali e ridotte.
Questa procedura può essere utile se il differenziale centrale non si sta sbloccando completamente. Se metti lo sterzo tutto a destra e vai, se le ruote anteriore saltano un po, potrebbe essere che hai bisogno to calibrare il riduttore.
PS. Non so se la procedure funziona non l'ho mai usata Dennis
2006 Discovery 3 TDV6 Commercial Manual Buckingham Blue
28th Mar 2014 9:41 am
crazy
Member Since: 27 Jan 2008
Location: Near Milan
Posts: 1852
Grazie per la spiegazione io non so nemmeno se si sia mai bloccato compeltamente il centrale.Landy lover
Membro del Club
28th Mar 2014 12:22 pm
Panoramix
Member Since: 16 Dec 2008
Location: Milan Area
Posts: 3249
Non so se ne ho bisogno ma la curiosità è tanta, oggi provo
Grazie per l'info!
Discovery 3 "Tank", 2.7 TDV6 - Fully Land Rover Passion edition
LR4 "Enterprise", 5.0 V8 Petrol: now factory style but it will be like that for a long time
L322 "Centurion 3.6 TDV8", Land Rover Passion edition in progress
29th Mar 2014 5:35 am
01coccobet
Member Since: 23 Feb 2009
Location: on air
Posts: 2624
Thank you Night hawk,
I edited my post….
my mistake figuring it out!!!!
the best feeling:getting airborne.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum