Member Since: 31 Dec 2013
Location: Drenthe
Posts: 17
Resonantie van compressor luchtvering
Als ik mijn D3 start gaat na enkele meters mijn compressor (is al een keer vervangen door een verbeterde versie) aan het werk maar die geeft de laatste tijd 30-60 sec. een brommend bijgeluid. Hij is al uitgelezen en geeft geen storing aan. Auto rijdt verder normaal en blijft ook goed op hoogte, zelfs bij langer dan een paar dagen stilstaan. Soms ook onderweg als er bijgepompt moet worden.
Iemand hier eerder mee te maken gehad en wat was de oplossing ??
20th Sep 2014 9:51 am
Discover3
Member Since: 31 Dec 2013
Location: Drenthe
Posts: 17
Okay, heb vandaag de oorzaak van de resonantie gevonden:
een halve doos (Brabants) zand (na een weekendje greenlanen) dat in de bak zat die de compressor beschermt.
Garage had dat ook nog niet eerder meegemaakt, maar het gebrom is nu gelukkig verleden tijd.
2nd Oct 2014 4:23 pm
JAB
Member Since: 22 May 2006
Location: Near Apeldoorn
Posts: 96
goed te horen dat je probleem is opgelost!
Heb een zelfde ervaring gehad, sorry dat ik je post niet eerder zag.2012 D4 sdv6, mapped & 2016 D4 sdv6
Club sump plate
Club dual battery
Club Duratrac
Club rocksliders
2nd Oct 2014 7:59 pm
wvlenthe
Member Since: 07 Jan 2009
Location: Arnhem
Posts: 1967
Same here. Is een bekend probleem bij de Engelsen, we doen hier te weinig offroad om deze ervaring te hebben.
WiljoD3 V8 HSE Auto in Zermatt silver - driveway version gone but not forgotten, only the living room cupboard version remains
7th Oct 2014 8:13 pm
IndusD4
Member Since: 01 Dec 2011
Location: Sydney, NSW
Posts: 308
Zo gauw ik je eerste post las dacht ik al aan modder, daar had de mijne ook last van. En dan met intensief gebruik werd hij ook nog te heet. De dealer heeft de compressor vervangen onder garantie (vanwege het oververhitten) maar zei wel dat de oorzaak modder was - ze hadden het over "an inch thick". De plastic cover over de compressor is een verzamelbak voor modder.
Bij de eerste versie compressoren was het geen issue. Echter, de bak van het nieuwe type heeft meer afvoergaten. Helaas zitten deze onder de bodemplaat van de compressor dus het is nauwelijkscte spoelen met water. Beste is om voor het greenlanen de gaten af te plakken met duct tape zodatver minder in dringt. Uiteraard na het greenlanen er af halen en eventueel even de bak demonteren. 2x torx en 1x ring 12 geloof ik.
Kan ook geen kwaad om de stekkerdoos van de trekhaak af te plakken zodat het zand er een beetje uit blijft.
Bekijk ook gelijk even de bashplates onder de auto, blijft nl een berg op liggen wat ervoor zorgt dat de koeling onder de bakken ook wat minder wordt.Discovery 3 HSE
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum