- You are currently viewing DISCO4.COM as a guest - Register to take part or Log In
wvlenthe
Member Since: 07 Jan 2009
Location: Arnhem
Posts: 1967
|
Welkom Dick,
en veel plezier met je D3!!!
groeten,
Wiljo D3 V8 HSE Auto in Zermatt silver - driveway version gone but not forgotten, only the living room cupboard version remains
|
31st Mar 2011 9:18 pm |
|
|
HansP
Member Since: 29 Dec 2010
Location: somewhere in the middle
Posts: 46
|
Welkom Dick.
Ook lekker dichtbij Nieuwegein -- Woerden; wellicht treffen we elkaar nog eens.
Groeten,
Hans
|
1st Apr 2011 8:10 am |
|
|
dickkruijt
Member Since: 23 Mar 2011
Location: Nieuwegein
Posts: 29
|
Bedankt voor het welkom mannen.
Auto vandaag gehaald. Ik dacht bij de proefrit nog dat ie 'slomer' was dan de Freelander 2 (2.2TD), maar dat is niet zo. Wat een power voor een auto met zo'n massa!
Slechts één minpuntje: er zit geen trekhaak op en die had ik morgen willen gebruiken om de series mee naar Ems te nemen voor de LRCH trial.Moeten we morgen even shoppen voor haak & electra-aansluiting.
Iemand ervaring met aansluiten van de trekhaak electra? Is dat een beetje te doen.
Groet, Dick Disco 3 TDV6 HSE 2005
- Bell FBH remote controller
- RLD rock sliders
- RLD steering guard
- RLD hidden winch mount
- Faultmate extreme
- BAS remap ECU
Series III 88" p.u. De Hulk 1975 offroader
- 5 speed LT77
- Disco 1.2 transfer box
- Ltd slip diff front & rear
- rear HD axles
- roll cage
- front & rear/top winch
|
1st Apr 2011 8:30 pm |
|
|
dickkruijt
Member Since: 23 Mar 2011
Location: Nieuwegein
Posts: 29
|
wvlenthe wrote:Welkom Dick,
en veel plezier met je D3!!!
groeten,
Wiljo
Hoi Wiljo, ben jij familie van Maarten die met z'n heerlijke Disco 1 met portaalassen vet aan 't offroaden is?
Groet, Dick Disco 3 TDV6 HSE 2005
- Bell FBH remote controller
- RLD rock sliders
- RLD steering guard
- RLD hidden winch mount
- Faultmate extreme
- BAS remap ECU
Series III 88" p.u. De Hulk 1975 offroader
- 5 speed LT77
- Disco 1.2 transfer box
- Ltd slip diff front & rear
- rear HD axles
- roll cage
- front & rear/top winch
|
1st Apr 2011 8:32 pm |
|
|
lrd3 Ruud
Member Since: 07 Dec 2010
Location: Maarssen
Posts: 96
|
Goeie morgen,
Ik ben ook nieuw op het forum, niet helemaal nieuw, zit er sinds een paar maanden.
Ik heb nog nooit een forum gevonden waar je zo snel zulke goeie info krijgt, geweldig!!
Heb sinds dat ik erop zit een "hidden winchmount" van RLD geiinstalleerd met dikke lier, een VIAR onboard air system, en ben bijna klaar met m'n Traxide dual battery system.
Je krijgt hier echt de info die je hiervoor nodig hebt, van over de hele wereld.
En ook al heb je geen directe info nodig, het forum geeft je zulke goeie ideen, dat je vanzelf wel weer een projectje vind om uit te voeren.
Groeten, Ruud Happy are those who dream dreams and are willing to pay the price to see them come true.
MODS:
-TJM-OX 9500 winch, Dyneema winch rope, RLD hidden winch mount, RLD sump guard, RLD rock sliders, 2" OME suspension lift, Traxide dual battery system, B.A.S. remap, B.A.S. fbh controller, Cooper LTZ 285x60 R18, Fog lights, Viair 330 onboard air system, Victron 600watt 220v inverter, FR rear underbody protection (in progress)
Yep, still bits in progress, but we'll get there eventually!!
|
2nd Apr 2011 7:44 am |
|
|
wvlenthe
Member Since: 07 Jan 2009
Location: Arnhem
Posts: 1967
|
Hoi Ruud,
ook van harte welkom. Je hebt volkomen gelijk over dit forum en je hebt al wel gezien dat de discussie niet eens over de D3 hoeft te gaan om goeie info te krijgen. Het is een heerlijk forum en bijzonder verslavend om rond te hangen.
Ik heb hier het idee gekregen om een achteruit-rijd camera systeem op mijn auto en caravan te bouwen, net vandaag ongeveer afgerond
@Dick
Maarten is mijn broer. Momenteel staat zijn auto een beetje stil. Ik weet niet wat jij het laatst gezien hebt maar hij heeft er inmiddels een buggy van gemaakt en een toyota motor en bak ingebouwd. Kijk op www.scrap4x4.com als je het apparaat wilt zien . Al een tijdje niet geupdatet aangezien hij momenteel niet rijdt.
De hele familie rijdt LR, mijn vader een D3 HSE V8 net als ik en Maarten momenteel een D2 terwijl hij een 110 aan het ombouwen is.
Voor wat betreft de trekhaak, ik heb dat zelf niet gedaan maar als je op het forum rondkijkt zul je zien dat ervan gezegd wordt dat het niet moeilijk is. Als jij een hidden winch kunt installeren dan moet dit ook lukken. Ik neem aan dat alle bevestigingspunten voor de haak zelf aanwezig zijn en dat het een kwestie van de goede bouten in de juiste gaten.
BTW vul je profiel nog even aan met autogegevens... staat leuker.
En lezen jullie allemaal de topic over gearbox judder in verband met water/antivries in de versnellingsbak-olie!
groeten,
Wiljo D3 V8 HSE Auto in Zermatt silver - driveway version gone but not forgotten, only the living room cupboard version remains
|
2nd Apr 2011 6:51 pm |
|
|
eluijten
Member Since: 19 Mar 2011
Location: Hechtel
Posts: 198
|
Goedeavond iedereen!
Ik ben net nieuw op het forum en net de trotse eigenaar van een Disco3 ! Voor zover ik er in heb kunnen rijden tenminste. Momenteel staat ie al een week bij de garage met allerlei foutmeldingen op het dashboard. Ik kan niet zeggen dat ik dus veel ervaring heb. Het is mijn allereerste Landrover ever en ik had me er een ander begin bij voorgesteld.
Maar....ik ben van nature een positieveling dus dit probleem wordt ook wel weer opgelost. Er zit nog ruim een jaar garantie op dus pijn hoeft het nog niet te doen....
Even voor de details: Ben Nederlander, woonachtig in de Belgische Kempen (tussen Lommel en Hasselt).Als iemand nog een goede LR garage kan aanbevelen in de omgeving , dan graag...
Momenteel staat mijn auto in Lommel bij de garage....ik hoop dat ie hem kan fixen....
grtjs,
Erwin
|
2nd Apr 2011 8:45 pm |
|
|
wvlenthe
Member Since: 07 Jan 2009
Location: Arnhem
Posts: 1967
|
Hallo Erwin,
Welkom op het forum.
Betreffende de fouten op je dashboard; als je hier rondkijkt kun je misschien een idee krijgen in welke richting je de fout moet zoeken. Het zou niet voor het eerst zijn dat mijn auto naar de dealer gaat en dat ik ze beter kan vertellen wat er fout is dan zij...
Maak je vooralsnog niet teveel zorgen. Er zit zoveel electronica in jouw auto dat het (uitspraak van mijn dealer) uberhaupt een wonder is dat het ding iedere morgen start. Alles moet samenwerken. Eén fout en je hebt voor een hele kerstboom genoeg lichtjes.
Afhankelijk van wat de fouten precies zijn zou het wel eens zoiets simpels als een slechte accu kunnen zijn... daar krijg je de meest wonderlijke fouten van. Ook een kapot remlicht zorgt voor dingen die jij niet bedacht kunt krijgen
(aan de andere kant kan het ook iets ernstigs zijn).
groeten,
Wiljo D3 V8 HSE Auto in Zermatt silver - driveway version gone but not forgotten, only the living room cupboard version remains
|
3rd Apr 2011 12:40 pm |
|
|
eluijten
Member Since: 19 Mar 2011
Location: Hechtel
Posts: 198
|
wvlenthe wrote:Hallo Erwin,
Welkom op het forum.
Betreffende de fouten op je dashboard; als je hier rondkijkt kun je misschien een idee krijgen in welke richting je de fout moet zoeken. Het zou niet voor het eerst zijn dat mijn auto naar de dealer gaat en dat ik ze beter kan vertellen wat er fout is dan zij...
Maak je vooralsnog niet teveel zorgen. Er zit zoveel electronica in jouw auto dat het (uitspraak van mijn dealer) uberhaupt een wonder is dat het ding iedere morgen start. Alles moet samenwerken. Eén fout en je hebt voor een hele kerstboom genoeg lichtjes.
Afhankelijk van wat de fouten precies zijn zou het wel eens zoiets simpels als een slechte accu kunnen zijn... daar krijg je de meest wonderlijke fouten van. Ook een kapot remlicht zorgt voor dingen die jij niet bedacht kunt krijgen
(aan de andere kant kan het ook iets ernstigs zijn).
groeten,
Wiljo
Thx voor de opbeurende woorden Wiljo. Ik post wel wat het resultaat van de analyses is....
|
3rd Apr 2011 1:13 pm |
|
|
wvlenthe
Member Since: 07 Jan 2009
Location: Arnhem
Posts: 1967
|
Erwin,
ik las net je andere post.
Ik neem aan dat de dealer dit uitgesloten heeft maar laat iig de remlichtschakelaar nakijken.
Dat de auto niet wil starten hoort hier niet bij maar wel lege luchtvering en overige kerstverlichting.
HTH
Wiljo D3 V8 HSE Auto in Zermatt silver - driveway version gone but not forgotten, only the living room cupboard version remains
|
3rd Apr 2011 1:37 pm |
|
|
eluijten
Member Since: 19 Mar 2011
Location: Hechtel
Posts: 198
|
Wiljo,
thx. Ik geef het door aan de garage.... fingers crossed
|
3rd Apr 2011 2:05 pm |
|
|
dickkruijt
Member Since: 23 Mar 2011
Location: Nieuwegein
Posts: 29
|
wvlenthe wrote:
En lezen jullie allemaal de topic over gearbox judder in verband met water/antivries in de versnellingsbak-olie!
groeten,
Wiljo
Hoi Wiljo,
Daar had ik al iets over gelezen. Goede oplossing is een externe oliekoeler monteren als ik het goed heb gelezen.
Heb je daar ervaring mee?
Als de 'oude' radiateur voor een deel toch niet als oliekoeler gebruikt wordt na zo'n aanpassing, is het dan niet zinvol om er een andere (lees grotere) readiateur in te zetten zodat je meer koelcapaciteit krijgt. Of is dat met zo'n super efficiente moderne Diesel iets dat je juist niet moet doen?
Groet, Dick Disco 3 TDV6 HSE 2005
- Bell FBH remote controller
- RLD rock sliders
- RLD steering guard
- RLD hidden winch mount
- Faultmate extreme
- BAS remap ECU
Series III 88" p.u. De Hulk 1975 offroader
- 5 speed LT77
- Disco 1.2 transfer box
- Ltd slip diff front & rear
- rear HD axles
- roll cage
- front & rear/top winch
|
6th Apr 2011 6:15 pm |
|
|
wvlenthe
Member Since: 07 Jan 2009
Location: Arnhem
Posts: 1967
|
Hallo Dick,
Dit probleem is sinds een week 'ontdekt' dus de juiste oplossing is nog wel punt van discussie.
Members Renton en Dan_NL zijn hier momenteel mee bezig (zie de topic 'join forces') in Nederland.
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee. Ik ga morgen mijn olie laten testen op de aanwezigheid van glycol en dan kijk ik verder. Ik denk zelf dat de beste optie is om je radiateur preventief te vervangen. Dat kost niet teveel, vraagt geen aanpassingen aan het voertuig en je bent voor een aantal jaren safe aangezien het een slijtage-probleem lijkt te zijn, alhoewel ik niet weet hoe dat moet werken bij een radiateur.
Koelcapaciteit heb je m.i. genoeg. De tdv6 heeft een FBH om de motor beter op temperatuur te krijgen als het koud is. Hij is dus eerder te koud dan te warm .
groeten,
Wiljo D3 V8 HSE Auto in Zermatt silver - driveway version gone but not forgotten, only the living room cupboard version remains
|
6th Apr 2011 6:34 pm |
|
|
dickkruijt
Member Since: 23 Mar 2011
Location: Nieuwegein
Posts: 29
|
Hoi Wiljo,
Ik heb een aantal postings over Megaflush gelezen uit 2006 en later.
Is dat dan iets anders?
Je oplossing om een nieuwe radiateur te monteren is inderdaad een voor de hand liggende.
Het 'zweten' van het koelwater door de wand zal wel even duren. En je verandert niets aan de setup van de auto.
Ik ga eens kijken wat een nieuwe rad kost.
Groet, Dick Disco 3 TDV6 HSE 2005
- Bell FBH remote controller
- RLD rock sliders
- RLD steering guard
- RLD hidden winch mount
- Faultmate extreme
- BAS remap ECU
Series III 88" p.u. De Hulk 1975 offroader
- 5 speed LT77
- Disco 1.2 transfer box
- Ltd slip diff front & rear
- rear HD axles
- roll cage
- front & rear/top winch
|
6th Apr 2011 6:58 pm |
|
|
wvlenthe
Member Since: 07 Jan 2009
Location: Arnhem
Posts: 1967
|
Dick,
megaflush is volgens mij het aftappen van de olie, doorspoelen met nieuwe olie, die weer aftappen en dan opnieuw vullen. Zo haal je alle troep eruit.
Dat helpt in dit geval maar tijdelijk; vanaf moment 1 begint er weer koelvloeistof te lekken en afhankelijk van de snelheid daarvan heb je binnen enkele weken tot maanden hetzelfde probleem weer terug. Het bestrijdt dus tijdelijk de symptomen.
Kosten van een radiateur: kijk even in die andere topics, ik meen gelezen te hebben 300 pond inclusief montage.
groeten,
Wiljo D3 V8 HSE Auto in Zermatt silver - driveway version gone but not forgotten, only the living room cupboard version remains
|
6th Apr 2011 7:47 pm |
|
|
|
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
|
|
DISCO4.COM Copyright © 2004-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
|
|